
een greep uit mijn werk als reisfotograaf
Reisfotografie met een modetwist.
‘Dankzij mijn achtergrond in modefotografie is settings benaderen met veel aandacht voor detail mijn tweede natuur en voel ik me comfortabel in (het aansturen van) zowel kleine als grote teams.’
Wat een eer dat je in mijn portfolio bent aanbeland! Hieronder deel ik graag meer over mezelf, mijn werkwijze en een greep uit mijn meest persoonlijke beelden van over de hele wereld.
“
Ik weet het nog goed: op mijn twaalfde verzorgde ik voor het eerst alle vakantiefoto’s tijdens een kampeerreis door Noorwegen met mijn ouders. Ik herinner me nog levendig dat ik in de camper stond, terwijl ik de gemaakte beelden terugkeek op het pixelige scherm. Eén ding had ik haarscherp: dit is wat ik wil.
tEKST GAAT VERDER ONDER DE GALLERIJ.












‘Op Khao San Road in Bangkok hoorde ik dat ik was aangenomen op de fotografie-opleiding.’
Op mijn zestiende maakte ik samen met mijn oudere zus mijn eerste backpackreis door Thailand. Op Khao San Road in Bangkok hoorde ik dat ik was aangenomen op de fotografie-opleiding. Een grote droom ging in vervulling. In de vier jaar daarna werkte ik hard aan mijn vaardigheden, assisteerde ik fotografen door het hele land en breidde ik mijn netwerk stevig uit. Na mijn afstuderen deed ik enkele verwoede pogingen om fulltime aan de slag te gaan als fotograaf, maar sinds 2014 leef ik van mijn passie.
tEKST GAAT VERDER ONDER DE GALLERIJ.
























‘In reisfotografie kan ik de mannelijke versie van mezelf kwijt.’
Anders dan bij modefotografie, waarbij in mijn werk de nadruk ligt op zachtheid en vrouwelijkheid, kan ik in reisfotografie meer de mannelijke versie van mezelf kwijt. Gehuld in outdoorkleding en hiking boots door ruige bergen en jungle of in een jeep dwars door de leegte naar afgelegen zoutmeren. Landschappen en portretten mogen vaak wat karakteristieker zijn. Dat contrast met mijn modewerk vind ik juist zo mooi. Desondanks behoud ik in al mijn werk de finesse waar mijn beelden herkenbaar om zijn: in balans en met aandacht voor de menselijke maat.
tEKST GAAT VERDER ONDER DE GALLERIJ.





















‘Ik heb geleerd om iedere setting met veel aandacht voor detail te benaderen en vast te leggen.’
Met mijn camera om mijn nek voel ik me zowel in kleine als grote teams als een vis in het water en ik denk graag mee hoe we zo efficiënt en kwalitatief mogelijk te werk kunnen gaan. Een voordeel van mijn achtergrond in modefotografie is dat ik heb geleerd om iedere setting met veel aandacht voor detail te benaderen en vast te leggen. Door de jaren heen heb ik me voor beide niches uiteenlopende vaardigheden en bewerkingstechnieken eigen gemaakt die ik over en weer kan toepassen waar het iets toevoegt. Dat maakt mijn werkwijze en stijl uniek.
tEKST GAAT VERDER ONDER DE GALLERIJ.




























Wat anderen over mijn werk zeggen.
‘Als ik jouw foto’s zie, denk ik altijd: Wauw! Maar tegelijkertijd: zo had ik het zelf ook kunnen aantreffen.’
‘Er zit een bepaalde zachtheid in, maar ook een rauw randje. Het is heel editorial en echt, terwijl het ook wat romantiek heeft.’
Hoewel ik graag inspireer en activeer met mooie beelden, vind ik het belangrijk dat mijn werk realistisch oogt. Ik probeer mijn beelden te bewerken zoals ik de situatie ervoer op het moment dat ik de foto maakte.
tEKST GAAT VERDER ONDER DE GALLERIJ.














